Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Szkoły Podstawowej Nr 2 im. prof. dr Władysława Szafera w Wapnicy
System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

System eWrota

eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.


Załącznik nr 3 do Statutu Szkoły

REGULAMIN

Rady Rodziców

w Szkole Podstawowej nr 2 w Wapnicy.

Podstawa prawna:

  1. art. 53 ust 4 ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty.

  2. § 40 pkt 5 Statutu Szkoły

Postanowienia ogólne

§ 1

  1. Rada Rodziców reprezentuje ogół rodziców (prawnych opiekunów) uczniów Szkoły Podstawowej nr 2 w Wapnicy.

  1. Rada rodziców jest wewnętrznym, społecznym organem szkoły.

  1. Rada rodziców prowadzi swoją działalność w porozumieniu z dyrektorem szkoły, radą pedagogiczną i radą samorządu uczniowskiego.

Cele, zadania i kompetencje Rady Rodziców

§ 2

  1. Głównym celem funkcjonowania rada rodziców jest wspieranie i doskonalenie statutowej działalności szkoły.

  1. Podstawowym zadaniem rady rodziców jest działanie na rzecz opiekuńczej funkcji szkoły.

  1. Kompetencje rady rodziców wynikające z art.54 Ustawy o Systemie Oświaty to;

  1. uchwalanie w porozumieniu z radą pedagogiczną programu wychowawczego i profilaktycznego szkoły:

  1. obejmujące wszystkie treści i działania o charakterze wychowawczym i profilaktycznym,

  2. dostosowane do możliwości rozwojowych uczniów i potrzeb danego środowiska,

skierowane do uczniów, nauczycieli i rodziców,

  1. opiniowania programu poprawy efektywności kształcenia lub wychowania,

  2. opiniowania projektu finansowego szkoły.

  1. Szczegółowe zadania rady rodziców, wynikające ze specyfiki środowiska lokalnego, mają na celu;

  1. pobudzanie i organizowanie form aktywności rodziców na rzecz wspomagania w realizacji celów i zadań szkoły,

  2. pomoc dyrektorowi i radzie pedagogicznej w opracowywaniu strategii rozwoju i wieloletnich programów i planów działalności,

  3. zapobieganie zjawiskom niedostosowania społecznego wśród uczniów,

  4. wzbogacanie ceremoniału, tradycji i zwyczajów szkolnych,

  5. udział w organizowaniu działalności kulturalnej, artystycznej, sportowej uczniów,

  6. gromadzenie funduszy niezbędnych dla wspierania działalności szkoły i ustalanie zasad ich wykorzystywania,

Organizacja i funkcjonowanie Rady Rodziców

§ 3

  1. Najwyższym wyrazicielem woli rodziców jest plenarne zebranie rodziców.

  1. Plenarne zebranie rodziców zwoływane jest przez dyrektora szkoły co najmniej 1 raz w roku.

§ 4

  1. Na plenarnym zebraniu rodziców dokonywany jest wybór komisji rewizyjnej.

  1. Skład komisji rewizyjnej tworzy co najmniej 3 rodziców spoza rad oddziałowych.

  1. Podstawowym zadaniem komisji rewizyjnej jest nadzorowanie działalności rady rodziców, a w szczególności prawidłowość gromadzenia funduszy i zasadność ich wydatkowania.

  1. Komisja rewizyjna spotyka się co najmniej 1 raz w roku.

§ 5

  1. Kadencja rady rodziców trwa 2 lata.

  1. Rada rodziców na początku kadencji, ustala plan pracy, który nie może być sprzeczny z ogólnymi założeniami działalności szkoły.

§ 6

  1. Rada rodziców spotyka się na zebraniach co najmniej 2 razy w roku.

  1. Zebrania rady rodziców zwołuje przewodniczący.

  1. O terminie i miejscu zebrania rady rodziców informuje przewodniczący z tygodniowym wyprzedzeniem.

  1. Posiedzenia rady rodziców są protokołowane, za co odpowiedzialny jest sekretarz RR.

  1. W razie potrzeby może zostać zwołane zebranie rady rodziców w dodatkowym terminie na wniosek przewodniczącego RR, dyrektora szkoły, rady pedagogicznej lub przedstawicieli co najmniej dwóch rad oddziałowych.

  1. Członkowie rady rodziców mogą uczestniczyć w spotkaniach z rodzicami, organizowanych przez dyrektora lub nauczycieli - wychowawców.

§ 7

  1. Uchwały rady rodziców podejmowane są zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej połowy jej członków, czyli 4 osób.

  1. Listę obecności rady rodziców oraz stwierdzenie kworum ustala każdorazowo sekretarz lub przewodniczący.

  1. Fakt podjęcia uchwały odnotowywany jest w protokole rady rodziców.

Wybory do rad oddziałowych i rady rodziców

§ 8

  1. W każdym oddziale (klasie szkolnej, grupie przedszkolnej) tworzy się rady oddziałowe.

  1. Rada oddziałowa wybierana jest w głosowaniu jawnym, spośród kandydatów zgłoszonych przez ogół rodziców danego oddziału na pierwszym zebraniu, nie później jednak niż do 20 września danego roku szkolnego.

  1. W skład rady oddziałowej może wejść co najwyżej jeden z rodziców danego ucznia.

  1. Rady oddziałowe liczą od 3 do 5 osób.

  1. W szczególnie uzasadnionych przypadkach (mała liczba uczniów w klasie) reprezentantem rady oddziałowej może być 1 rodzic.

  1. Członkowie rady oddziałowej wybierają spośród siebie, w głosowaniu jawnym, przedstawiciela danego oddziału do rady rodziców

  1. O wyborze przedstawicieli rad oddziałowych do rady rodziców informowany jest dyrektor szkoły przez wychowawcę klasy, grupy.

§ 9

  1. W skład rady rodziców wchodzi jeden przedstawiciel rady oddziałowej z każdego oddziału.

  1. Pierwsze zebranie rady rodziców nowej kadencji powołuje dyrektor szkoły, nie później niż do końca września w roku, w którym dokonano wyboru nowych rad oddziałowych.

  1. Pierwszemu posiedzeniu przewodniczy dyrektor szkoły.

  1. Na pierwszym zebraniu rady rodziców członkowie wybierają w głosowaniu jawnym;

  1. przewodniczącego RR,

  2. skarbnika,

  3. sekretarza.

§ 10

  1. Na pierwszym posiedzeniu rada rodziców zapoznaje się z regulaminem, a w razie potrzeby dokonuje jego aktualizacji.

  1. Z chwilą przyjęcia regulaminu staję się on podstawą działalności rady rodziców.

Zasady gromadzenia i wydatkowania funduszy rady Rodziców

§ 11

  1. Rada rodziców może gromadzić fundusze na wspieranie statutowej działalności szkoły.

  1. Fundusze gromadzone przez radę rodziców mogą pochodzić z następujących źródeł;

  1. składki rodziców,

  2. wpłaty od osób fizycznych, organizacji, instytucji, itp.,

  3. organizacja imprez, festynów, kiermaszów, itp.,

  4. inne, udokumentowane źródła.

  1. Środki finansowe gromadzone są na rachunku oszczędnościowo - rozliczeniowym w wybranym banku.

  1. Wpłaty i wypłaty środków z rachunku bankowego dokonywane są równocześnie przez przewodniczącego i skarbnika.

  1. Ustala się tzw: „pogotowie kasowe” w wysokości 300,00 zł, którym dysponuje skarbnik rady rodziców.

  1. Pozostałe zasady rachunkowości oraz obieg dokumentów finansowych regulują odrębne przepisy.

§ 11

  1. Wysokość składki rodziców ustalana jest na początku każdego roku szkolnego.

  1. W przypadku uczęszczania do szkoły więcej niż jedno dziecko z danej rodziny, składka na kolejne dzieci w rodzinie ulega zmniejszeniu o 50%.

  1. W przypadku, gdy do szkoły uczęszcza więcej niż troje dzieci z danej rodziny, za każde następne dziecko rodzice zostają zwolnieni z opłaty.

§ 12

  1. Wydatkowanie środków rady rodziców odbywa się na podstawie preliminarza wydatków, opracowywanego na początku każdego roku szkolnego.

  1. Roczny preliminarz wydatków nie może być sprzeczny z działalnością statutową szkoły i regulaminem rady rodziców.

§ 13

  1. W celu wymiany informacji i współdziałania z innymi organami szkoły w zebraniach rady rodziców uczestniczy dyrektor szkoły.

  1. Rada rodziców może zapraszać na swoje zebrania przedstawicieli pozostałych organów szkoły, stowarzyszeń, instytucji, itp.

  1. W przypadku nie respektowania uprawnień rady rodziców przez dyrektora szkoły, radę pedagogiczną, przewodniczący rady rodziców może wnieść zażalenie do organu prowadzącego szkołę.

§ 14

  1. Członkowie rad oddziałowych, rady rodziców i komisji rewizyjnej mogą być odwołani ze swoich funkcji przed upływem kadencji.

  1. O odwołanie, o którym mowa w pkt. 1 może wnioskować gremium, które dokonało wyboru.

  1. Wcześniejsze w/w odwołanie może nastąpić na pisemny wniosek wraz z uzasadnieniem, złożony do dyrektora szkoły.

  1. Uchwała o odwołaniu podejmowana jest zgodnie z niniejszym regulaminem.

Postanowienia końcowe

§ 15

  1. Siedzibą rady rodziców jest Szkoła Podstawowa nr 2 im. prof. dra Władysława Szafera w Wapnicy.

  1. Adres siedziby jest zgodny z adresem szkoły.

  1. Rada rodziców posługuje się podłużną pieczątką o następującej treści;

RADA RODZICÓW

przy SP 2 w Wapnicy

ul. Jodłowa 3

72 - 500 Międzyzdroje

§ 16

1. Regulamin wchodzi w życie z dniem zatwierdzenia.

§ 17

  1. Niniejszy regulamin zatwierdzono uchwałą Rady Rodziców z dnia 29 października 2007r.

  1. Regulamin Rady Rodziców został przyjęty przez Radę Pedagogiczną i włączony w załączniki Statutu szkoły uchwałą Rady Pedagogicznej z dnia 26 stycznia 2011r.

  1. Wykonanie uchwały Rady Pedagogicznej powierza się dyrektorowi szkoły.

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Małgorzata Rębek 02-01-2012 00:44
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 02-01-2012
Ostatnia aktualizacja: - 02-01-2012 00:44